Beschrijving
Net als zijn voorouders markeert deze titel een terugkeer naar het populaire managementspel waarin de speler niet alleen een beginnende manager is, maar ook een voetballer die de pensioengerechtigde leeftijd nadert (de speler heeft echter geen directe controle over zijn voetballende avatar in het veld). Spelers krijgen een classificatie van 18 attributen (plus enkele verborgen attributen) en acht formaties. Verschillende tactieken geven de manager veel diepgang om te veranderen in de stijl die meer geschikt is voor de beschikbare voetballers. Aangezien er geen statistiek is om de totale waarde van een speler weer te geven (behalve zijn marktwaarde), moet de speler de startelf kiezen volgens de gewenste speelstijl op basis van hun individuele sterke punten: verdedigers met een sterke kop moeten worden geplaatst in de middelste, snelle dribbelaars in de flanken enzovoort, evenals de analysestatistieken na de wedstrijd om te zien hoe goed ze presteerden.
Net als de oudere titels, gebruiken de games de Kick Off-engine om games te simuleren, in dit geval Kick Off 97. Andere match-simulatie-opties omvatten een 2D-radar (die snel kan veranderen naar de 3D-engine in belangrijke delen van het spel, zoals goals en kaarten) en een CM-achtige tekstmodus.
Als twee spelers willen ontdekken wie het sterkste team heeft, kunnen ze dat doen door de ‘Vriendschappelijke’ modus te kiezen. Dit maakt het mogelijk om teamgegevens van de floppy drive te importeren en een droomwedstrijd tussen hen te spelen.